Tradisi Sunda
Nama : Soviah
Kelas : XII IPA 2
Mata Pelajaran : Basa Sunda ( Tradisi sunda )
Ekahan
Tradisi Ekahan mangrupikeun tradisi aqiqah anu diayakeun ku masarakat Sunda. Intina budaya ieu tradisi muslim, tapi dibungkus hikmah lokal. Sarupa jeung tradisi aqiqah di daérah anu sanés, tradisi Ekahan dasarna nyandak wujud upacara motong orok sareng meuncit sato aqiqah dina bentuk embé atanapi domba.
Salah sahiji hadits, tradisi Ekah atanapi aqiqah éta upacara nebus jiwa anak salaku pamere ti gustu Alloh. Diantawsna nyaeta tradisi ieu salaku babasan rasa syukur parantos dikaruniai anak ku gusti Allah. Tradisi ieu ngandung doa sareng harepan anak upami janten jalma saleh anu tiasa nulungan kadua sepuhna di akherat.
Dina upacara pelaksanaan ieu biasana
diselenggarakan sanggeus orok yuswa 7 poe, atanapi 14 dinten, sareng saatos 21 dinten. Perabot nu kedah disiapkeun nyaeta embe atau domba, upami putra laki-laki dombana kedah dua, sareng upami anak awéwé mung seekor wae. Tapi henteu jarang orok lalaki disayogikeun domba hiji ekor sabab keterampilan sareng kemampuan. Teras domba teh dipeuncit ku nu ahli atanapi Ajengan sareng pembacaan doa salamet, sabada diasakan sareng dibagikeun.
Sarat Sato Ékah
• Embé atawa domba kudu dina kaayaan cageur atawa henteu cacad
• Sato anu dipeuncit geus cukup umur (sakurang-kurangna dua taun)
• Daging ékah sapertilu bagéan pikeun didahar ku anu ékah, sepetilu bagéan pikeun disedekahkeun sarta sepertilu deui pikeun dibagikeun ka nu séjén.
Fungsi Ékah
• Minangka piwujudan rasa syukur ka Alloh kana karunian-Na mangrupa kalahiran anak.
• Ngajarkeun budak pikeun ngaraketkeun diri ka Alloh ti leuleutik
• Nempokeun rasa tanggung jawab kana amanat anu dibikeun Alloh swt
• Ngaraketkeun tali silaturahmi antar tatangga
• Numuwuhkeun sikep kapadulian sosial ka fakir miskin
Hikmah Ékah
1. Ngahirupkeun sunnah Nabi muhammad SAW dina nyontoan Nabiyyullah Ibrahim as nalika Alloh Subhanahu wa Ta’ala nebus anak Ibrahim anu dipikacinta nyaéta Ismail as.
2. Dina aqiqah ieu ngandung unsur panangtayungan ti setan anu bisa ngaréwong budak anu kalahir éta, sarta ieu luyu jeung harti hadits, anu hartina: “Saban budak éta kagadé kalayan ékahna.” (Hadits shahih riwayat Ahmad, Lebu Dawud, At Tirmidzi, An Nasai, Sarta Ibnu Majah). Ku kituna budak anu geus dibayar ékahna insya Alloh leuwih katangtayungan ti gangguan sétan anu mindeng ngaréwong barudak. Hal ieu pisan anu dimaksud ku Al Imam Ibunu Al Qayyim Al Jauziyah "yén leupasna manéhna ti sétan kagadékeun ku ékahna".
Komentar
Posting Komentar